Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014



«Εν δε τω προνάω τα εν Δελφοίς  γεγραμμένα έστιν ωφελήματα ανθρώποις», Παυσανίας «Φωκικά».

 Καθώς τα αρχαία ελληνικά θεωρούνται η γλώσσα που μπορεί να θεραπεύσει ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, διαταραχές στον λόγο, κακή οργάνωση της σκέψης και της λογικής και διάσπαση προσοχής,  μου δίνεται η ευκαιρία να αναφέρω κάποια από τα σχέδια μου για την εκπαίδευση που ενδεχομένως να πραγματοποιηθούν στην ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: Να διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και μάλιστα μέσα από κείμενα ευχάριστα και διδακτικά. Έτσι θα έχουν  την ευκαιρία τα ελληνόπουλα, αλλά και πολλά παιδιά μεταναστών που είναι νόμιμα στη χώρα μας και δεν γνωρίζουν καλά ελληνικά, να εξοικειωθούν με την «έξυπνη» γλώσσα της αρχαίας Ελλάδας, που είναι η πηγή από την οποία εκπορεύονται όλες οι γλώσσες της Ευρώπης και της Δύσης. Εφόσον η διδασκαλία γίνει από φιλόλογους, το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο γιατί θα βρουν δουλειά και πολλοί άνεργοι  εκπαιδευτικοί. 

Παραθέτω την έρευνα του blog Αποκάλυψη: Ο καθηγητής της Φιλολογίας Eric Havelock  στηρίζεται στον Πλάτωνα και υποστηρίζει ότι το αρχαίο Ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον Αρχαίο Ελληνικό…. κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του. Στον τόμο «Alphabet and the Brain, έκδοση Springer του 1988» παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων, πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων. Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής της Ιατρικής Charles Lumsden του Πανεπιστημίου του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας “Marchal McLuhan” Derrick De Kerckhove.

Επίσης η Αυστραλή Πανεπιστημιακή ερευνήτρια Kate Chanock έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον Ιωάννη Τσέγκο διότι στο έργο της «Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the study of Ancient Greek, Literacy 2006» περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά!
Από φέτος, τα παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά. Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε το ίδιο και στα ελληνικά δημοτικά σχολεία; Και γιατί όχι και στις χώρες της Χερσονήσου του Αίμου και παντού όπου υπάρχει ελληνισμός και όπου υπάρχει ενδιαφέρον για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής. Μάλιστα θα έπρεπε οι φιλόλογοι να έχουν επάρκεια για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο εξωτερικό γιατί το να ξέρεις αρχαία είναι sophisticated
,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου