Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2014

Οικονομικός και Κοινωνικός Φασισμός στην Ελλάδα.

Οικονομικός και Κοινωνικός Φασισμός

Γράφει η Δήμητρα Ν. Ρετσινά - Φωτεινίδου

Ο Άνθρωπος είναι πλάσμα της Φύσης, του Λόγου που κυριαρχεί στο Σύμπαν και διέπει τον Κόσμο. Η ανθρώπινη φύση είναι ανώτερη από νόμους και θεσμούς. Όταν οι νόμοι μιας πολιτείας, μιας πολιτικής κοινωνίας αντιστρατεύονται την ανθρώπινη φύση, πάνε κόντρα στο ωφέλιμο και αξιοποιήσιμο για την φύση του ανθρώπου, τότε είναι κίβδηλοι νόμοι, δεν έχουν αντίκρυσμα σε ...χρυσό, που χρυσό εννοούμε πάντα τον Άνθρωπο. 
Ο σοφιστής Αντιφών υποστήριζε το 423 π.Χ ότι ....δικαιοσύνη ‹ο
ν› τ τςπό‹λεω›ς νόμιμα, ‹ν› ν πολιτεύηταί τις, μ ‹παρ›αβαίνειν. Αυτό σημαίνει ότι δικαιοσύνη είναι να μη παραβαίνει κανείς τα νόμιμα της πόλεως, του κράτους, θα λέγαμε σήμερα. Αυτό βέβαια ισχύει μόνο σε μια ευνομούμενη πολιτεία, σε μια κοινωνία της οποίας η πολιτική διακυβέρνηση σέβεται τα αναφαίρετα δικαιώματα του πολίτη: της ζωής, της ελευθερίας και της ιδιοκτησίας. Αυτή είναι η επιταγή του Κοινωνικού Συμβολαίου που διακήρυξαν ο John Locke και ο J.J.Rousseau τον 18ο αιώνα, τον αιώνα του Διαφωτισμού στην Ευρώπη, καθώς και ο Ρήγας Βελεστινλης, Αδαμάντιος Κοραής και Κωνσταντίνος Κούμας στην ελληνική κοινωνία την περίοδο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού.

Κοινωνικό Συμβόλαιο είναι η Συμφωνία που γίνεται ανάμεσα στους πολίτες μιας χώρας ώστε να διατηρηθεί η κοινωνική ειρήνη. Προσωπικά δεν μου αρέσει ο όρος "άρχουσα τάξη". Τί θα πεί αυτό δηλαδή; Δεν είμαστε όλοι ίσοι και δεν έχουμε όλοι τα ίδια δικαιώματα; Η σοφιστική κίνηση της κλασικής ελληνικής εποχής είχε υποστηρίξη την Ισότητα όλων των ανθρώπων κατά φύσιν. Θεμελιώδους σημασίας ήταν για τη συζήτηση των ανθρωπολογικών ζητημάτων η χαρακτηριστική για τη σοφιστική σκέψη αντίθεση νόμου-φύσης, η οποία σχετιζόταν με το ερώτημα αν οι κανόνες της κοινωνικής ζωής έχουν θεσπιστεί συμβατικά ή υπάρχουν εκ φύσεως, όπως επίσης αν έχουν απόλυτο ή σχετικό χαρακτήρα. Στον Αντιφώντα η αντίθεση παίρνει οξεία μορφή, αφού δηλώνεται ρητά ότι "τα περισσότερα θεσπίσματα του δικαίου αντιστρατεύονται τη φύση". Σύμφωνα με τις απόψεις του οι πράξεις των ανθρώπων κατευθύνονται από το "ωφέλιμο" (ξυμφέρον) για την ανθρώπινη φύση, το οποίο όμως εμποδίζεται από τους περιορισμούς του νόμου γραπτοί και άγραφοι νόμοι). Η συνηγορία του Αντιφώντα υπέρ της φύσης τον οδηγεί στη ριζοσπαστική θέση ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, και συνεπώς δεν είναι ορθή η διάκριση σε ανθρώπους κοινωνικά ανώτερους και κατώτερους, Έλληνες και βαρβάρους.
"...τ
δ ξυμφέροντα τ μν π τν νόμων κείμενα δεσμ τς φύσεώς στι, τ δ π τς φύσεως λεύθερα..." , δηλαδή τα συμφέροντα, τα ωφέλιμα για την ανθρώπινη φύση είναι αυτά που υπαγορεύει το ανθρώπινο λογικό, που είναι σύντονο με τον Λόγο που κυριαρχεί στο Σύμπαν. Τα υπόλοιπα, τα θεσπίσματα, οι θεσμοί, οι νόμοι, είναι ανθρώπινα δημιουργήματα και επομένως κατώτερα από το Δίκαιο που υπαγορεύει η Φύση.


Όταν η χώρα είναι δεμένη χειροπόδαρα με τις βαριές αλυσίδες της και σέρνεται έρμαιο του κάθε εγχώριου και ξένου εκμεταλλευτή της, τότε η ισότητα και ο σεβασμός στην ιδιοκτησία που αποτελεί το minimum για τη διασφάλιση της ελευθερίας του ανθρώπου ως φυσικού προσώπου και ως μέλους μιας κοινωνίας με ενεργό ρόλο στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, καταντούν κενό γράμμα. Στην Ευρώπη των Βρυξελλών, οι λαοί της Μεσογείου ονομάζονται υποτιμητικά PIGS, δηλαδή γουρούνια(!) Τα μέτρα που θέτει η τρόϊκα στην πλάτη μας είναι ό,τι πρέπει για να μεταλλαχθούμε από Έθνος σε Παρία της ευρωζώνης. Δυστυχώς, επειδή δεν υπάρχει κυρίαρχο κράτος που να μπορεί να πείσει για τα δίκαια και τους στόχους του, η ελληνική κοινωνία έχει χάσει το συνεκτικό ιστό της και είναι, μαζί με τους μετανάστες που αθρόα εισχωρούν στη χώρα μας παράνομα, ένα συνάθροισμα ατόμων, ένα συνονθύλευμα. Στο πλαίσιο του κοινωνικού ρατσισμού που προωθούν κύκλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Κοινωνία των Ελλήνων καταλαμβάνει την κατώτερη βαθμίδα της κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Είμαστε έτοιμοι να γίνουμε Ινδοί Νταλίτ, δηλαδή η κατώτερη πολιτικοοικονομικά τάξη στο σύστημα των Καστών που υπάρχει στην Ινδία. Και εδώ Ινδοευρωπαίοι είμαστε...!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου